Marrakech-058

Algemene voorwaarden

Inhoudsopgave

Artikel 1 – Begrippen
Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
Artikel 3 – Toepassing van de voorwaarden
Artikel 4 – Beschrijving van het aanbod
Artikel 5 – Totstandkoming van de overeenkomst
Artikel 6 – Herroepingsrecht van de consument
Artikel 7 – Kosten bij uitoefening van het herroepingsrecht
Artikel 8 – Uitsluitingen van het herroepingsrecht
Artikel 9 – Prijsinformatie
Artikel 10 – Conformiteit en garantievoorwaarden
Artikel 11 – Levering en uitvoering van diensten/producten
Artikel 12 – Duur van de overeenkomst: opzegging en verlenging
Artikel 13 – Betalingsvoorwaarden
Artikel 14 – Klachtenprocedure
Artikel 15 – Oplossen van geschillen
Artikel 16 – Aanvullende of afwijkende bepalingen
___________________________________

Artikel 1 – Uitleg van begrippen

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

1. Bedenktijd: de periode waarin de klant, als privé persoon, gebruik kan maken van het recht om de overeenkomst te herroepen. Lees alles over de bedenktijd.
2. Klant/Consument: de natuurlijke persoon die in privé, en niet in de uitoefening van een beroep of bedrijf, een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer.
3. Dag: kalenderdag.
4. Duurtransactie: een overeenkomst op afstand waarbij een reeks producten en/of diensten wordt geleverd en/of afgenomen, waarbij de verplichtingen over een langere periode zijn verspreid.
5. Duurzame gegevensdrager: elk middel waarmee de klant of ondernemer informatie kan opslaan die persoonlijk gericht is, en waarmee de opgeslagen informatie ongewijzigd kan worden geraadpleegd of gereproduceerd.
6. Herroepingsrecht: het recht van de klant om binnen de bedenktijd de overeenkomst op afstand te annuleren.
7. Modelformulier: een formulier dat de ondernemer aanbiedt en dat de klant kan invullen als hij gebruik wil maken van het herroepingsrecht.
8. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aanbiedt aan de klant.
9. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij, in het kader van een door de ondernemer georganiseerd systeem voor de verkoop van producten en/of diensten op afstand, de overeenkomst wordt gesloten door uitsluitend gebruik te maken van communicatie op afstand.
10. Techniek voor communicatie op afstand: elk middel waarmee de klant en ondernemer een overeenkomst kunnen sluiten, zonder fysiek aanwezig te zijn op dezelfde locatie.
11. Algemene Voorwaarden: de onderhavige Algemene Voorwaarden van de ondernemer.
___________________________________
Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer

by Light Studio | Paulina Pietryga
Hattemlaan 33,
2573WG, Den Haag

E-MAILinfo@bylightstudio.nl
KVK 72657626
BTW nummer NL002480780B28

___________________________________
Artikel 3 – Toepassing van de voorwaarden

  1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke overeenkomst op afstand en bestellingen tussen ondernemer en consument die tot stand komen.
  2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt afgesloten, wordt de tekst van deze voorwaarden aan de consument aangeboden. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voor het sluiten van de overeenkomst aangegeven worden dat de voorwaarden bij de ondernemer kunnen worden ingezien en dat deze op verzoek van de consument kosteloos en zo snel mogelijk toegestuurd zullen worden.
  3. Wanneer de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst wordt afgesloten, de tekst van deze voorwaarden elektronisch beschikbaar worden gesteld, zodanig dat de consument deze op eenvoudige wijze kan opslaan op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voor het sluiten van de overeenkomst worden aangegeven waar de voorwaarden elektronisch kunnen worden ingezien en dat deze op verzoek van de consument elektronisch of op andere wijze kosteloos zullen worden toegestuurd.
  4. Indien naast deze voorwaarden ook specifieke voorwaarden voor producten of diensten van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in het geval van tegenstrijdige voorwaarden beroepen op de bepaling die voor hem het voordeligst is.
  5. Indien één of meer bepalingen in deze voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk ongeldig of vernietigd worden, blijft de overeenkomst en de overige voorwaarden onverminderd van kracht en zal de betreffende bepaling in overleg onmiddellijk vervangen worden door een bepaling die de strekking van de oorspronkelijke bepaling zo goed mogelijk benadert.
  6. Situaties die niet in deze voorwaarden zijn geregeld, dienen beoordeeld te worden volgens de bedoeling van deze voorwaarden.
  7. Onzekerheden over de uitleg of inhoud van één of meerdere bepalingen van onze voorwaarden dienen geïnterpreteerd te worden volgens de bedoeling van deze voorwaarden.

___________________________________
Artikel 4 – Beschrijving van het aanbod

  1. Als een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of aan voorwaarden is verbonden, wordt dit duidelijk in het aanbod vermeld.
  2. Het aanbod is vrijblijvend. De ondernemer heeft het recht om het aanbod te wijzigen en aan te passen.
  3. Het aanbod bevat een volledige en accurate beschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is gedetailleerd genoeg om de consument in staat te stellen het aanbod goed te beoordelen. Wanneer de ondernemer afbeeldingen gebruikt, zijn deze een waarheidsgetrouwe representatie van de aangeboden producten en/of diensten. Overduidelijke vergissingen of fouten in het aanbod zijn niet bindend voor de ondernemer.
  4. Alle afbeeldingen, specificaties en gegevens in het aanbod zijn indicatief en kunnen niet leiden tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.
  5. Afbeeldingen van producten zijn een waarheidsgetrouwe representatie van de aangeboden producten. De ondernemer kan echter niet garanderen dat de getoonde kleuren exact overeenkomen met de werkelijke kleuren van de producten.
  6. Elk aanbod bevat voldoende informatie, zodat de consument duidelijk begrijpt wat de rechten en verplichtingen zijn die verbonden zijn aan de acceptatie van het aanbod. Dit betreft met name:
    • de prijs inclusief belastingen;
    • de eventuele verzendkosten;
    • de manier waarop de overeenkomst tot stand komt en welke handelingen daarvoor vereist zijn;
    • of het herroepingsrecht al dan niet van toepassing is;
    • de wijze van betaling, levering en uitvoering van de overeenkomst;
    • de termijn voor acceptatie van het aanbod, of de termijn waarbinnen de ondernemer de prijs garandeert;
    • de hoogte van het tarief voor communicatie op afstand, indien de kosten voor het gebruik van communicatietechniek op een andere manier dan het gebruikelijke basistarief worden berekend;
    • of de overeenkomst na totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo ja, op welke manier deze voor de consument toegankelijk is;
    • hoe de consument, voor het aangaan van de overeenkomst, de gegevens die hij heeft verstrekt in het kader van de overeenkomst kan controleren en indien gewenst kan corrigeren;
    • de eventuele andere talen waarin de overeenkomst, naast het Nederlands, kan worden gesloten;
    • de gedragscodes waaraan de ondernemer zich heeft gehouden en hoe de consument deze codes elektronisch kan raadplegen; en
    • de minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een langdurige transactie.


___________________________________
Artikel 5 – Totstandkoming van de overeenkomst

  1. De overeenkomst wordt, behoudens de bepalingen in lid 4, gevormd op het moment dat de consument het aanbod aanvaardt en voldoet aan de gestelde voorwaarden.
  2. Indien de consument het aanbod via elektronische weg heeft geaccepteerd, zal de ondernemer onmiddellijk via elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding bevestigen. Zolang de ondernemer deze aanvaarding niet heeft bevestigd, kan de consument de overeenkomst annuleren.
  3. Indien de overeenkomst elektronisch wordt gesloten, zal de ondernemer geschikte technische en organisatorische maatregelen nemen ter bescherming van de elektronische overdracht van gegevens en zorgt hij voor een veilige online omgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer passende beveiligingsmaatregelen treffen.
  4. De ondernemer kan zich – binnen de wettelijke kaders – informeren of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, evenals van andere feiten en omstandigheden die relevant zijn voor het verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op basis van dit onderzoek redelijke redenen heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, kan hij gemotiveerd een bestelling of aanvraag weigeren of onder bijzondere voorwaarden uitvoeren.
  5. De ondernemer zal bij het leveren van het product of de dienst aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op een manier die door de consument op een toegankelijke wijze op een duurzame gegevensdrager kan worden opgeslagen, verstrekken:
    • het adres van de vestiging van de ondernemer waar de consument terechtkan met klachten;
    • de voorwaarden en wijze waarop de consument het herroepingsrecht kan uitoefenen, of een duidelijke melding als het herroepingsrecht is uitgesloten;
    • de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
    • de in artikel 4 lid 3 van deze voorwaarden genoemde gegevens, tenzij de ondernemer deze gegevens al voor de uitvoering van de overeenkomst heeft verstrekt;
    • de vereisten voor het beëindigen van de overeenkomst, indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is.
  6. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid alleen van toepassing op de eerste levering.
  7. Elke overeenkomst wordt gesloten onder de voorwaarde van voldoende beschikbaarheid van de betreffende producten.

___________________________________
Artikel 6 – Herroepingsrecht van de consument

Bij levering van producten:

  1. Bij de aanschaf van producten heeft de consument de mogelijkheid om de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden binnen 14 dagen. Deze bedenktijd begint op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument aangeduide en aan de ondernemer bekende vertegenwoordiger.
  2. Gedurende de bedenktijd dient de consument zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking. Het product mag alleen worden uitgepakt of gebruikt in de mate die nodig is om te beoordelen of hij het product wil behouden. Indien de consument gebruik maakt van het herroepingsrecht, dient hij het product met alle geleverde accessoires en – indien redelijkerwijs mogelijk – in de oorspronkelijke staat en verpakking aan de ondernemer terug te sturen, overeenkomstig de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
  3. Wanneer de consument gebruik wil maken van het herroepingsrecht, is hij verplicht dit binnen 14 dagen na ontvangst van het product aan de ondernemer kenbaar te maken. Dit kan via het modelformulier of een ander communicatiemiddel zoals per e-mail. Na het kenbaar maken van het herroepingsrecht, moet de consument het product binnen 14 dagen terugsturen. De consument dient bewijs te leveren dat de goederen tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld met een verzendbewijs.
  4. Indien de consument na afloop van de in lid 2 en 3 genoemde termijnen niet heeft aangegeven gebruik te willen maken van het herroepingsrecht, of het product niet aan de ondernemer heeft geretourneerd, is de koop definitief.

Bij levering van diensten:

  1. Bij de levering van diensten heeft de consument de mogelijkheid om de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden binnen ten minste 14 dagen, beginnende op de dag van het aangaan van de overeenkomst.
  2. Om gebruik te maken van het herroepingsrecht, dient de consument de redelijke en duidelijke instructies te volgen die de ondernemer bij het aanbod en/of uiterlijk bij de levering heeft verstrekt.

___________________________________
Artikel 7 – Kosten bij uitoefening van het herroepingsrecht

  1. Wanneer de consument zijn herroepingsrecht uitoefent, is hij maximaal verantwoordelijk voor de kosten van het terugzenden van het product.
  2. Wanneer de consument een betaling heeft verricht, zal de ondernemer dit bedrag zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na de herroeping, terugbetalen. Dit is wel afhankelijk van het feit dat het product al door de webwinkelier is ontvangen of dat er sluitend bewijs van de volledige terugzending kan worden overgelegd. De terugbetaling zal plaatsvinden via dezelfde betaalmethode die de consument heeft gebruikt, tenzij de consument expliciet instemt met een andere betaalmethode.
  3. Bij schade aan het product door onzorgvuldig handelen van de consument zelf, is de consument verantwoordelijk voor de mogelijke waardevermindering van het product.
  4. De consument kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor waardevermindering van het product wanneer de ondernemer niet alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht heeft verstrekt, hetgeen vóór het sluiten van de koopovereenkomst dient te gebeuren.

___________________________________
Artikel 8 – Uitsluitingen van het herroepingsrecht

  1. De ondernemer kan het recht van de consument om de overeenkomst te herroepen uitsluiten voor producten zoals beschreven in lid 2 en 3. De uitsluiting van het herroepingsrecht is alleen van toepassing als de ondernemer dit duidelijk vermeldt in het aanbod, in ieder geval tijdig voor het afsluiten van de overeenkomst.
  2. Uitsluiting van het herroepingsrecht is alleen mogelijk voor producten:
    • die door de ondernemer zijn vervaardigd op basis van de specificaties van de consument;
    • die onmiskenbaar persoonlijk van aard zijn;
    • die vanwege hun aard niet kunnen worden geretourneerd;
    • die snel kunnen bederven of verouderen;
    • waarvan de prijs afhankelijk is van fluctuaties op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
    • voor losse kranten en tijdschriften;
    • voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken;
    • voor hygiënische producten waarvan de consument de verzegeling heeft geopend.
  3. Uitsluiting van het herroepingsrecht is alleen mogelijk voor diensten:
    • met betrekking tot logies, vervoer, restaurantdiensten of recreatieve activiteiten die op een specifieke datum of binnen een bepaalde periode worden geleverd;
    • waarvan de levering met expliciete instemming van de consument is begonnen voordat de bedenktijd is verstreken;
    • met betrekking tot weddenschappen en loterijen.

___________________________________
Artikel 9 – Prijsinformatie

  1. Gedurende de in het aanbod aangegeven geldigheidsperiode worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van wijzigingen in btw-tarieven.
  2. Afwijkend van het voorgaande lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen afhankelijk zijn van schommelingen op de financiële markt en waarop de ondernemer geen invloed heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze afhankelijkheid van schommelingen en het feit dat mogelijk genoemde prijzen indicatief zijn, worden bij het aanbod vermeld.
  3. Prijsstijgingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan wanneer zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
  4. Prijsstijgingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan wanneer de ondernemer dit heeft bedongen en:
    • deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
    • de consument het recht heeft de overeenkomst op te zeggen vanaf de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
  5. De in het aanbod van producten of diensten vermelde prijzen zijn inclusief btw.
  6. Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk- en zetfouten. Voor de gevolgen van druk- en zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. In geval van druk- en zetfouten is de ondernemer niet verplicht het product tegen de foutieve prijs te leveren.

___________________________________
Artikel 10 – Conformiteit en garantievoorwaarden

  1. De ondernemer garandeert dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de specificaties vermeld in het aanbod, de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften die op de datum van het sluiten van de overeenkomst van toepassing zijn. Indien overeengekomen, garandeert de ondernemer ook dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
  2. Een garantie verstrekt door de ondernemer, fabrikant of importeur doet geen afbreuk aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op basis van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden.
  3. Eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten moeten binnen 2 maanden na levering schriftelijk aan de ondernemer worden gemeld. De producten dienen in de originele verpakking en in onbeschadigde staat teruggestuurd te worden.
  4. De garantietermijn van de ondernemer is gelijk aan de fabrieksgarantietermijn. De ondernemer is echter nooit verantwoordelijk voor de uiteindelijke geschiktheid van de producten voor specifieke toepassingen door de consument, noch voor eventuele adviezen over het gebruik of de toepassing van de producten.
  5. De garantie is niet van toepassing indien:
    • De consument de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt, of door derden heeft laten repareren en/of bewerken;
    • De geleverde producten blootgesteld zijn aan abnormale omstandigheden of onzorgvuldig zijn behandeld, of in strijd met de aanwijzingen van de ondernemer en/of de behandelingsinstructies op de verpakking;
    • De ondeugdelijkheid geheel of gedeeltelijk het gevolg is van overheidsvoorschriften met betrekking tot de aard of kwaliteit van de gebruikte materialen.

___________________________________
Artikel 11 – Levering en uitvoering van diensten/producten

  1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het ontvangen en uitvoeren van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen voor het verlenen van diensten.
  2. Het adres dat de consument aan het bedrijf heeft doorgegeven, geldt als plaats van levering.
  3. Met inachtneming van hetgeen is vermeld in lid 4 van dit artikel, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 30 dagen, uitvoeren, tenzij de consument akkoord is gegaan met een langere leveringstermijn. Indien er vertraging in de bezorging optreedt, of indien een bestelling niet of slechts gedeeltelijk uitgevoerd kan worden, ontvangt de consument hierover bericht uiterlijk 30 dagen na het plaatsen van de bestelling. De consument heeft in dat geval het recht de overeenkomst kosteloos te ontbinden. De consument heeft geen recht op schadevergoeding.
  4. Alle levertijden zijn indicatief. De consument kan geen rechten ontlenen aan genoemde termijnen. Het overschrijden van een termijn geeft de consument geen recht op schadevergoeding.
  5. In geval van ontbinding zoals beschreven in lid 3 van dit artikel, zal de ondernemer het door de consument betaalde bedrag zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na de ontbinding, terugbetalen.
  6. Indien de levering van een besteld product niet mogelijk blijkt, zal de ondernemer proberen een vervangend product beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de levering wordt op een duidelijke en begrijpelijke manier gemeld dat er een vervangend product geleverd wordt. Voor vervangende producten kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van een eventuele retourzending zijn voor rekening van de ondernemer.
  7. Het risico van beschadiging en/of verlies van producten ligt bij de ondernemer tot het moment van levering aan de consument of een vooraf aangewezen, aan de ondernemer bekende vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

___________________________________
Artikel 12 – Duur van de overeenkomst: opzegging en verlenging

Opzegging

  1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is afgesloten en die gericht is op het regelmatig leveren van producten (waaronder elektriciteit) of diensten, op elk moment beëindigen, met inachtneming van de daarvoor overeengekomen opzeggingsvoorwaarden en een opzegtermijn van maximaal één maand.
  2. De consument kan een overeenkomst die voor een bepaalde tijd is afgesloten en die gericht is op het regelmatig leveren van producten (waaronder elektriciteit) of diensten, op elk moment aan het einde van de afgesproken termijn beëindigen, met inachtneming van de daarvoor overeengekomen opzeggingsvoorwaarden en een opzegtermijn van maximaal één maand.
  3. De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:
    • op elk moment beëindigen, zonder beperkt te zijn tot opzegging op een specifiek tijdstip of binnen een bepaalde periode;
    • in ieder geval opzeggen op dezelfde manier als waarop zij zijn afgesloten;
    • altijd beëindigen met dezelfde opzegtermijn die de ondernemer voor zichzelf heeft afgesproken.

Verlenging

  1. Een overeenkomst die voor een bepaalde tijd is afgesloten en die gericht is op het regelmatig leveren van producten (waaronder elektriciteit) of diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde periode.
  2. Afwijkend van het vorige lid, kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is afgesloten en die gericht is op het regelmatig leveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften, stilzwijgend worden verlengd voor een periode van maximaal drie maanden, mits de consument deze verlengde overeenkomst kan opzeggen aan het einde van de verlenging met een opzegtermijn van maximaal één maand.
  3. Een overeenkomst die voor een bepaalde tijd is afgesloten en die gericht is op het regelmatig leveren van producten of diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde tijd worden verlengd, mits de consument op elk moment kan opzeggen met een opzegtermijn van maximaal één maand en met een opzegtermijn van maximaal drie maanden indien de overeenkomst betrekking heeft op het regelmatig, maar minder dan eenmaal per maand, leveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften.
  4. Een overeenkomst met beperkte duur voor het regelmatig ter kennismaking leveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement) wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode.

Duur

  1. Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, kan de consument na een jaar de overeenkomst op elk moment beëindigen met een opzegtermijn van maximaal één maand, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich verzetten tegen opzegging voor het einde van de overeengekomen duur.

___________________________________
Artikel 13 – Betalingsvoorwaarden

  1. Tenzij anders is afgesproken, moeten de door de consument verschuldigde bedragen binnen 7 werkdagen na het begin van de bedenktermijn zoals omschreven in artikel 6 lid 1 worden betaald. Bij een overeenkomst voor het leveren van een dienst begint deze termijn zodra de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.
  2. De consument is verplicht onjuistheden in de verstrekte of genoemde betaalgegevens zonder vertraging aan de ondernemer door te geven.
  3. Bij wanbetaling van de consument heeft de ondernemer, behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de consument aangegeven redelijke kosten in rekening te brengen.
  4. Voor fotodiensten is een vooruitbetaling van 30-50% vereist, afhankelijk van de gekozen dienst. Het resterende bedrag dient te worden voldaan op de dag van de dienst. Indien de volledige betaling niet wordt ontvangen, worden verdere acties, zoals bewerking of het aanmaken van een online galerij, niet uitgevoerd.

___________________________________
Artikel 14 – Klachtenprocedure

  1. De ondernemer heeft een voldoende toegankelijke klachtenprocedure en behandelt de klacht volgens deze procedure.
  2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen twee maanden volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft ontdekt.
  3. Klachten die bij de ondernemer worden ingediend, krijgen binnen 14 dagen na ontvangst een reactie. Indien een klacht meer tijd nodig heeft voor behandeling, zal de ondernemer binnen 14 dagen reageren met een ontvangstbevestiging en aangeven wanneer de consument een uitgebreider antwoord kan verwachten.
  4. Als de klacht niet via onderling overleg kan worden opgelost, ontstaat er een geschil dat onder de geschillenregeling valt.
  5. Klachten kunnen ook ingediend worden via het Europees ODR-platform.
  6. Het indienen van een klacht stelt de verplichtingen van de ondernemer niet uit, tenzij de ondernemer schriftelijk anders aangeeft.
  7. Als de klacht door de ondernemer gegrond wordt bevonden, zal de ondernemer naar keuze de geleverde producten kosteloos vervangen of repareren.

___________________________________
Artikel 15 – Oplossen van geschillen

  1. Op de overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden van toepassing zijn, is uitsluitend Nederlands recht van kracht. Dit geldt ook wanneer de consument in het buitenland woont.
  2. Het Weens Koopverdrag is niet van toepassing.

___________________________________
Artikel 16 – Aanvullende of afwijkende

Aanvullende of van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten koste van de consument zijn en moeten schriftelijk worden vastgelegd of op een zodanige wijze dat de consument ze op een toegankelijke manier kan opslaan op een duurzame gegevensdrager.